Malibu, Los Angeles, Needles

20 juni 2018 - Larkspur, California, Verenigde Staten

Zondag 17 juni.

Vaderdag!! Floor had de wekker gezet om een ontbijtje klaar te maken maar haar zus maakte de boel wakker door te willen face-timen. Om 6.15 uur.  Ach we wilde toch vroeg op pad zodat we een beetje op tijd bij en camping zouden aankomen. Het voordeel van vroeg vertrekken is dat het nog niet druk is op de weg. Chris reed deel 1 van de trip en daarna nam Floor het stuur over. Na ongeveer 400 km te hebben afgelegd kwamen we op een camping aan het strand aan. We zijn gereden via de 101 omdat de kustweg( met de mooiste uitzichten) gedeeltelijk is afgesloten.  Mooie camping met een hoop gezinnen die met elkaar weekend vieren. Even de was gedaan, hoog nodig. De volgende dag koers gezet naar Malibu. Eerst nog naar een soort van outlet gegaan omdat je pas om 13.00 kon inchecken. En je moet een keer geshopt hebben in de USA. Chris verraste bij het inchecken met een plek met zeezicht. Hij is tenslotte bijna jarig en het is ook nog onze trouwdag 💞. Werkelijk een prachtig plekje 👌🏻

Pismo Beach Floor & Astrid  Pismo Beach Chris & Astrid

Dinsdag 19 juni.

Chris zijn 58e verjaardag. Deze dag zouden we Hollywood en Venice Beach LA bezoeken.  Nog een hele planning met het openbaar vervoer maar Chris is een goede reisleider. Hij had helemaal uitgeplozen welke bus en welke tijd. Om 8.00 uur de bus gepakt naar Santa Monica en daar met de metro verder naar Hollywood.  Prima geregeld. Onderweg nog geface-timed met Loes. Die heeft nog even gezongen voor haar vader 😍. Het weer was heerlijk. Zonnig en een graadje of 23. Hollywood was leuk om eens gezien te hebben maar is ook een beetje vergane glorie.  Daarna naar Venice Beach gegaan en dat was echt heel leuk. Prachtig strand, mooie mensen en heel veel leuke, artistieke kraampjes. En een wietlucht!!! Je zou er haast stoned van worden. Wel allemaal erg relaxte mensen 😊. Daar nog een lekker hapje gegeten aan Venice Beach en daarna met de bus van 19.30 uur weer terug naar Malibu gegaan.  Moe maar voldaan in de camper lekker een bakkie koffie gezet.

lunch met zeezicht in Malibu  Sterren kijken op Hollywood Boulevard Floor Santa Monica Pier verjaardags maaltijd Venice Beach Muscle Beach Venice Beach

Woensdag 20 juni.

De dag dat we de frisse kust verlaten en het binnenland weer in gaan. De planning is Needle. Een plaatsje aan de Colorado rivier vlak bij de legendarische route 66. Om voorbij L.A. te komen ben je bijna 2 uur verder. Wat een grote stad. Allemaal laagbouw. De reis verloopt prima. Veel vrachtverkeer die dezelfde route rijden maar die rijden bijna allemaal stevig door.  We reden een camping met goede recensies op en de receptie was onbemand tot 15.00 uur. Maar er stond helemaal niemand op die camping. We hebben er wel even gestopt om een boterham te eten en zijn toen doorgereden naar een camping in het plaatsje zelf. Ook niet druk maar mooi aan de rivier en we mochten zelf een mooi plekje uitkiezen. En wat een warmte daar zeg. Wel 46 graden!! De wind was weer die hete föhn om je heen. Gelukkig stonden er bomen langs het strandje aan de rivier. Zo konden we toch nog een beetje de dag doorkomen.  De nacht biedt niet heel veel verkoeling, misschien voor het eerst een nacht met de airco aan. Morgen hopelijk weer fris en fruitig richting Grand Canyon.

temperatuur in Needles  Needles, camping aan de Colorado rivier wijntje aan het water wijnkoeler  ondergaande zon Colorado rivier Needles

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Anneke Middelkoop:
    21 juni 2018
    Heel wat te vieren zèg, Vaderdag, Trouwdag, Verjaardag, kortom:GEFELICITEERD en een mooie voortzetting van jullie reis!!!
  2. Cokkie:
    21 juni 2018
    Zo wil je toch elk jaar je verjaardag,trouwdag vieren! Pluk de dag!